Truca'ns al 977 15 92 33

| Imagen

Crònica del Viatge a Rochester

1r dia: Viatge
Ens vam reunir aquí a les portes de l'institut el dilluns a les 7 del matí. Famílies i nens nerviosos i alguns oblits d'última hora. Arribem a l'aeroport, després d'un viatge força tranquil amb autobús, i comencem el viatge enfrontant les primeres fites: obtenir les targetes d'embarcament i facturar les maletes. Després vam passar pel control policial sense gaires ensurts i, finalment, pel control de passaports. Per a molts d'ells era la primera vegada i va ser curiós veure les seves reaccions.

Les dues hores d'avió es van fer curtes i, en un tres i no res, ja érem a Gatwick. Allí ens van rebre la Sandra i l'Emma qui ens acompanyaria durant la nostra estada al Regne Unit. Ens va venir a buscar un autobús i vam rebre la nostra primera immersió anglesa: un clima plujós i conduir pel costat erroni de la carretera. Ens vam dirigir a una de les zones més atractives de Rochester, el Dockside, un embarcament i passeig marítim on també hi ha un centre comercial on l'alumnat va tenir l'oportunitat de gastar les primeres lliures. Finalment, a les 5 de la tarda, van venir les famílies a buscar-los i van passar la primera tarda a la seva casa anglesa.

2n dia: Rochester
L'endemà, el punt de trobada era el Royal Engineers Museum on els alumnes tindrien la seva primera classe d'anglès i aprendrien alguns fets històrics ocorreguts a Rochester i coneixerien edificis importants que més tard visitaríem. Després de dinar, vam començar el tour a peu per Rochester. La primera parada va ser el Castell, una construcció de l'edat mitjana que avui en dia segueix en peu. Després vam anar al Gildhall Museum, on hi havia representades diferents escenes de la història local. Per acabar, alguns alumnes van visitar la catedral de Rochester, d'estil gòtic i una de les més importants del país. Al voltant de les 5 de la tarda, les famílies van venir a buscar-los i anar cap a casa.

3r dia: London
Aquest dia el clima ens va acompanyar, no va ploure i fins i tot hi va haver sol. Vam anar amb tren a Londres, la qual cosa va ser tota una experiència en si. Vam arribar a la Victoria Station i vam fer via cap al Buckingham Palace, ja que s'apropava el canvi de guàrdia. Gràcies a la guia, vam poder veure a la guàrdia reial sortint del palau i caminant pel carrer principal. Després vam passejar per un parc al costat del riu on hi havia fauna que no havíem vist mai i que es deixava alimentar. Vam seguir caminant fins a topar-nos amb el Big Ben i el Westminster Palace on es van poder fer fotos. Vam creuar el Thames pel Westminster Bridge i vam anar a veure el mur memorial per recordar les víctimes de la Covid. Vam continuar amb el tour i vam anar fins a Downing Street a veure la residència del president. Vam seguir fins a Trafalgar Square, on es troba la National Gallery i vam acabar el tour a peu a la Leicester Square, on trobem les famoses tendes de Lego i M&M's. Després l'alumnat va tenir temps lliure per recórrer una mica. Alguns es van dirigir a Oxford Street, d'altres al barri xinès i d'altres van tornar a veure el Big Ben. Vam acabar tornant a Victoria Station i vam agafar el tren de retorn a Rochester.

4t dia: Canterbury
Aquest dia l'alumnat tenia el segon dia de classe al matí i es van repartir els diplomes. Després de la classe vam anar a buscar el tren i ens vam dirigir a Canterbury. La primera parada va ser la visita a una "cadira de tortura per a bruixes" que avui en dia encara es conserva. Després vam intentar veure unes escultures sota l'aigua que hi ha, però no vam poder degut al temps. Després l'alumnat va tenir temps lliure per visitar la ciutat i alguns alumnes es van animar a entrar a la catedral, una de les més importants del país, on un dels voluntaris ens va explicar curiositats d'aquesta, com el vitrall que hi ha commemorant la coronació de la Reina Isabel.

5è dia: Tornada
L'últim dia no vam tenir temps a fer gaire cosa. Ens vam reunir al punt de trobada i vam anar directes a Gatwick. Els alumnes ja se sentien una mica més segurs amb els diferents passos que havien de seguir per travessar els diferents controls. Durant el viatge de tornada ja estaven força cansats i es va fer una mica més llarg que el de l'anada. Arribem a Barcelona, agafem l'autobús i ens reunim amb les famílies a Segur.

En general, ens emportem una molt bona sensació del viatge. Tant les famílies d'acollida com els alumnes s'han mostrat molt satisfets amb l'experiència. Van poder posar en pràctica el seu anglès en diferents ocasions, van perdre la por als aeroports (una mica) i, en general, s'animaven a interactuar amb el seu voltant posant en pràctica la llengua anglesa.