COMENÇA EL PROJECTE INTERGENERACIONAL
- Monday, 02 de November de 2015
- Sin Categoria
- admin
- Sin Comentarios
Els alumnes de tercer de l’ ESO de l’ Institut La Talaia de Segur de Calafell portaran a terme un cop més durant el curs 2015-2016 el Projecte Intergeneracional, un programa de visites i activitats programades entre els estudiants i els avis residents a Calafell Park Residencial.
El Projecte Intergeneracional consisteix en l’ intercanvi de temps i experiències entre els i les alumnes de tercer curs de l’ ESO i els avis i àvies que resideixen a Calafell Park Residencial a Segur de Calafell. Durant dues hores, un cop a la setmana, els joves s’aproparan a la residència per a compartir activitats amb els majors que seran coordinades des de la col•laboració d’ambdues institucions. La finalitat d’aquestes activitats és l’enriquiment mutu i bilateral entre dos col•lectius aparentment separats i allunyats tant per interessos com per una forma de vida de “ritmes antagònics”, el frenètic i atabalat de l’adolescència amb el ritme pausat i contemplatiu de la senectut.
Andreu, el professor responsable del projecte, avisa els adolescents –d’uns quinze anys de mitjana i que s’amunteguen nerviosos a la porta de la residència- que s’hauran d’adaptar a aquest ritme. Tant pel que fa a les activitats com quan els treguin a passejar o simplement a l’hora de parlar amb ells: “tot funciona a un altre ritme”. Els demana paciència car molts dels iaios i iaies pateixen diversos mals derivats de l’edat, i un dels més comuns n’és la sordesa. Manuela, l’animadora responsable dels avis, també els instrueix abans de convidar-los a passar. Un cop dins, els avis estan més que predisposats per a aquesta primera activitat de (re)coneixement en la qual s’hi faran entrevistes per parelles.
Andreu ens havia avisat: cada estudiant, independentment de la seua procedència o personalitat s’hi adapta, i tot es desenvolupa amb una calma inusitada. Els joves pregunten amb un guió preestablert i així ho fan els avis. De seguida han de canviar el guió per seguir les conversacions naturals i espontànies de l’entrevistat/da, que a uns seixanta anys de distància els hi ha d’ensenyar moltes coses durant el curs. Paral•lelament al projecte, els alumnes desenvoluparan activitats relacionades amb la comunicació i cultura audiovisual per deixar constància de l’experiència.
Categories
- 1r BAT1r d'ESO2n BAT2n d'ESO3r d'ESO4r d'ESOAMPABatxillerat ArtísticBatxillerat Científic i TecnològicBatxillerat Humanístic i SocialCFGM de Jardineria i FloristeriaESOFotosMemòria AnualNoticies Curs 2016-2017Noticies Curs 2017-2018Notícies Curs 2019-2020Notícies Curs 2020-2021Notícies Curs 2021-2022Notícies Curs 2022-2023Notícies Curs 2023-2024Notícies Curs 2024-2025PFIPreinscripció i matrículaProgramació General AnualProjecte de DireccióProjecte Educatiu de CentreProjecte Lingüístic de CentreProves PAUSecretariaSortidesVideos