Truca'ns al 977 15 92 33

 | Imagen

23M VAGA PER LA LLENGUA

Davant de les amenaces del TSJC, que obliga els centres educatius catalans a impartir un 25% de currículum en llengua castellana, el sindicat majoritari del professorat l’ensenyament públic català i els sindicats d'estudiants, compromesos ambdós amb la immersió lingüística, han convocat una jornada de vaga en defensa d’aquest model lingüístic, el qual compta amb el consens de tota la comunitat educativa i fins ara no havia estat qüestionat políticament.

No volem renunciar a la immersió lingüística perquè és l'instrument del qual disposem per fer possible la igualtat de tot l'alumnat, independentment del seu origen.

Com s’esmenta al Projecte lingüístic del nostre centre els fluxos migratoris en l’última dècada fan que la comarca del Baix Penedès sigui receptora d’immigració exterior on principalment la llengua de relació pública és el castellà. Coneixedors d’aquesta situació lingüística, no afavorim les opcions de futur del nostre alumnat relacionar-nos-hi en aquesta mateixa llengua. A més, el síndic de Greuges ha publicat una enquesta feta a més de 50.000 alumnes de pràcticament la meitat dels centres de tot Catalunya on es comprova que l’ús del castellà s’imposa en la majoria dels àmbits entre els joves: família, amics, xarxes socials i sector audiovisual.

Per això, tenint en compte aquests aspectes, en el nostre centre és tan important utilitzar sempre que es pugui la llengua catalana, perquè tot l'alumat acabi els seus estudis dominant les dues llengües oficials de Catalunya. A més a més, encara és més necessari l’ús de la llengua en l’alumnat nouvingut que assisteix a l’Aula d’Acollida, en què és rellevant que observin la importància de conèixer i aprendre una nova llengua.

Entre tots i totes fem que la llengua catalana estigui més viva que mai al nostre centre.

 

Publicar un Comentario